Drie e-mails die je nú moet versturen om betere resultaten te behalen met je eindejaarscampagne

Drie e-mails die je nú moet versturen om betere resultaten te behalen met je eindejaarscampagne

De feestdagen komen er weer aan, en daarmee ook het e-mailmarketing-feestseizoen. Om betere resultaten te halen met je eindejaarscampagne hebben we drie tips voor je om je database in vorm te krijgen.

Toestemming

Je weet beter dan mensen e-mails te sturen waar ze zich niet voor aangemeld hebben. Niet alleen is het illegaal en kan je er hoge boetes voor krijgen, het is ook nog eens een beproefde manier om je e-mailreputatie in recordtempo om zeep te helpen.

Maar ook al stuur je alleen e-mails naar mensen die daar toestemming voor gegeven hebben, dan nog raken ze hun interesse in je product soms kwijt, veranderen ze van baan of vinden ze een merk dat beter bij hen past.

Daarom raden we aan om abonnees die langer dan 6 maanden niet op je e-mails gereageerd hebben opnieuw om toestemming te vragen. Willen ze je e-mails nog wel ontvangen? Geef ze de mogelijkheid om zich uit te schrijven, dan ga jij met een schone verzendlijst het nieuwe jaar in én houd je je deliverability op een hoog niveau.

Terugwinnen

Je kunt abonnees die al langere tijd niet bij je gekocht hebben ook een speciale aanbieding voor de feestdagen doen. Veel mensen kopen rond de feestdagen extra veel cadeaus, een mooie aanbieding is dan altijd welkom.

Voorkeuren updaten

Vraag je abonnees naar hun voorkeuren. Misschien zijn ze helemaal niet geïnteresseerd in kinderspeelgoed maar wel in de laatste technische snufjes. Jij kunt je mailings hier weer op afstemmen door e-mails te sturen die afgestemd zijn op de interesses van jouw abonnee.

Vraag daarnaast ook hoe vaak je abonnees je nieuwsbrief willen ontvangen, misschien zitten ze helemaal niet op een dagelijkse nieuwsbrief te wachten, maar mag je ze wel eens per week op de hoogte stellen.

Klinkt als veel werk? Nee hoor, je hebt slechts één e-mail nodig om al je abonnees het juiste bericht te sturen. Webpower kan je hier uiteraard bij helpen.


Share this article

Webpower

​Wij helpen organisaties om hun marketing kwalitatief goed, persoonlijk en leuk te maken. Daarom ontwikkelen wij data gedreven marketing automation tools voor marketeers. Wij helpen jou om je boodschap te personaliseren en op het juiste moment via het gewenste kanaal te verspreiden.