Business diagram on financial report with coins

Bespaar geld door een kwalitatief goede verzendlijst

Wil je een grote verzendlijst? Of wil je een verzendlijst waarvan de ontvangers de e-mail altijd openen en doorklikken? De essentie van een kwalitatief goede verzendlijst is dat hierin alleen de ontvangers zijn opgenomen die ook daadwerkelijk iets doen met je e-mails.

Hoe doe je dit?

Gebruik magic hidden fields in Webpower! Magic hidden fields zijn databasevelden die je eenmalig toevoegt, waar informatie per contact wordt opgeslagen. Vervolgens houdt Webpower hier bij wanneer je contact voor het laatst jouw e-mail heeft geopend en wanneer hij voor het laatst heeft geklikt. Jij kan hierop selecteren, maar je contacten merken hier niets van.

Heractiveren

Zie je dat veel ontvangers je e-mails niet openen of er niet in doorklikken? Start niet direct met uitsluiten, maar start met het heractiveren zodat zij weer actieve lezers worden. Probeer of je hen meer aanspreekt met een andere onderwerpregel en gebruik A/B testen om te testen wat het beste werkt. Of stuur een aanbieding, of vraag aan de ontvangers waarom een e-mail wel of niet relevant is.

Uitsluiten

Als de ontvangers de e-mail echt niet openen en ook niet doorklikken, dan kun je er voor kiezen de ontvangers uit te sluiten van je mailings. Gooi deze contacten niet definitief weg, misschien wil je ze in een later stadium nog wel benaderen, of in een later stadium iets doen met deze data. Stuur bijvoorbeeld naar de ontvangers die inactief zijn een nieuwe opt-in e-mail. Deze kun je nog een keer herhalen, hebben ze dan nog er niets mee gedaan, zet ze dan op non-actief.

Hoe doe je dit binnen Webpower?

Binnen Webpower is het erg makkelijk magic hidden fields toe te voegen en je kunt al met een paar klikken een automatische opvolging instellen voor inactieve ontvangers.

Voeg de databasevelden ‘last_open_date’ en ‘last_click_date’ toe. Dit doe je bij: Beheer > Databasevelden > Voeg toe.

last-open-date-database-nl

Bepaal wanneer je een automatische opvolgmail wilt sturen, bijvoorbeeld na 180 dagen.

Stel een dynamisch filter in via verstuur > Filters: als de dag vandaag -180 dagen gelijk is aan de laatste open of klik, dan moet de automatische opvolging worden gestuurd.

dynamlic-match-nl

Stel vervolgens bij het verzenden in dat de opvolgmail elke dag gestuurd moet worden. Vergeet niet het filter aan te zetten in je verzending, zo zorgt Webpower er automatisch voor dat je e-mail alleen wordt gestuurd naar de contacten die al 180 dagen geen e-mail van je hebben geopend.

repeat-sending-nl

Wil je meer informatie?

Neem dan contact met ons op via de website of bel 0342 423 262.

Neem contact op

Share this article

Jochem Buisman