Event Marketing


Event Marketing

Het organiseren van een geslaagd evenement kan een hele uitdaging zijn. Je kunt wel een goed idee hebben, maar je moet ook een programma hebben dat aanslaat. Want als je evenement iets nodig heeft, zijn het bezoekers.

Maar bezoekers betekent ook uitnodigingen, boekingen, communicatie, en meer. Gelukkig kun je met de juiste hulpmiddelen grote delen van je organisatie automatiseren. Zo bespaar je kostbare tijd voor andere dingen.


Sneller evenementen organiseren

Wij benutten de kracht van e-mail om je evenement wereldkundig te maken. Vervolgens kun je gemakkelijk gasten uitnodigingen, herinneringen en bevestigingen versturen en gegevens verzamelen.

Met het Webpower platform kun je je eigen landingspagina’s en formulieren maken en automatisch sms-berichten versturen. Webpower zorgt dat je dus veel meer tijd overhoudt om je op alle andere dingen te richten.

How Does Webpower Email Marketing make it Easier to Organise Your Event

Control The Communication Flow

Je communicatie de baas

Beheer je communicatieproces voorafgaand aan je evenement. Verstuur tickets direct na registratie en publiceer om de 2 weken een interview met één van de keynote speakers om je bezoekers vast in de stemming te brengen! Dankzij Webpower vergeet je bovendien nooit meer om herinneringen te versturen!

Webpower helpt je om al je communicatie automatisch en sneller dan ooit te plannen en te versturen.


E-mailautomatisering

Nodig je klanten per e-mail uit voor je evenement. Vergeet niet om een link naar het registratieformulier in je e-mail op te nemen. Stuur een of twee dagen voor je evenement een herinnering.

Landingspagina’s

Maak een landingspagina om je evenement aan te bevelen bij je doelgroep. Zorg voor duidelijke en gemakkelijke registratieformulieren en vraag alleen om de informatie die echt nodig is om je bezoekers relevante berichten te sturen.

Landing Page

QR code

QR-codes

Plaats QR-codes op offlinereclame, zodat potentiële bezoekers de registratiepagina kunnen openen door gewoon de code de scannen. Door een persoonlijke QR-code aan het ticket toe te voegen, kun je bovendien het ticket bij de entree scannen met een smartphone.

En heb je er al eens aan gedacht om een QR-code op de badge te plaatsen? Stel via Webpower triggers in zodat gasten die hun badge bij de entree scannen na het evenement een opvolge-mail ontvangen, zoals de presentatie, een herinnering of korting voor nieuwe evenementen.


Opvolge-mails

Wil je je bezoekers niet overladen met presentaties op de dag van je evenement? Verzamel dan via Webpower informatie over de voorkeuren van bezoekers tijdens het evenement. Stuur de bezoekers na het evenement 1 e-mail met daarin alle relevante informatie; bloksjablonen vormen daarvoor een handige methode.

Je hoeft maar 1 e-mail te maken en kunt vervolgens elke doelgroep de juiste informatie sturen.

Follow-Up Emails

Text messages

Sms-berichten

Sms-berichten bieden je een geweldige manier om korte berichten met nuttige informatie te sturen. Stuur je bezoekers bijvoorbeeld 2 uur van te voren een sms-bericht met het adres van de locatie en herinner ze aan het tijdstip waarop het evenement begint.

Je kunt voorafgaand aan je evenement vragen welke presentaties je gasten willen bezoeken en ze 10 minuten voor de bewuste presentatie een herinnering sturen.


Stel einddatum of een maximaal aantal deelnemers in

Heb je maar een beperkt aantal plaatsen? Kies dan voor een registratieformulier dat automatisch wordt uitgeschakeld op een bepaalde datum of wanneer een maximaal aantal bezoekers zich heeft aangemeld.

Set Closing Date or Maximum No. of Attendees


Klaar voor actie?

We laten je graag de voordelen voor jouw organisatie zien.